Jumaat, 23 Ogos 2013

Haiwan jinak

Aku seekor kucing. Namaku kiki. Aku tergolong dalam kumpulan haiwan jinak.


Aku dipelihara oleh manusia di dalam sebuah rumah, dan disediakan satu tempat tidur yang selesa.

















Pada waktu siang tuan ku akan membiarkan aku bebas bermain diluar. Aku mempunyai ramai kawan kucing yang lain.
























Ada juga kawanku yang tinggal di dalam sangkar.




Tuan ku amat sayang padaku. Setiap hari aku dibelai dan dimanja.





Makanan kegemaranku adalah ikan,




 tikus




 dan kadang-kadang tuan ku memberi aku makan whiskers.




Nyummy, sedapnya!

aku juga diberi minum susu untuk aku sentiasa sihat dan kuat.


Kulitku ditutupi oleh bulu yang sangat lembut. Sekiranya aku tiada bulu, aku akan kesejukan.



Manakala, kuku dan gigi ku amat tajam, untuk memudahkan aku menangkap tikus.

Tuan ku selalu membersihkan aku supaya aku sentiasa kelihatan bersih dan wangi.




 Disebabkan itu, aku amat menyayangi tuan ku... I love my master ♡♥♡



Jom kita nyanyi





Tiada ulasan :

Catat Ulasan